Prisdialogens övergripande mål
- Skapa en rimlig, förutsägbar och stabil prissättning över tid
- Bidra till transparens i prissättning och prisutveckling
- Tidigt avisera prisändringar för att underlätta hyresförhandlingar och budgetarbete
- Skapa dialog där du som kund ges möjlighet att påverka fjärrvärmeleverantörens prisändringar
- Skydda kunder från kraftiga prisökningar
- Utrymme för kunder att kunna påverka utvecklingen av priskonstruktioner
- Priskonstruktioner som ger kunden ekonomiska incitament till energieffektiviseringsåtgärder som är riktiga ur ett miljömässigt perspektiv
Så här arbetar Hässleholm Miljö med Prisdialogen
- Varje år tar vi fram en referensgrupp bestående av kunder från olika branscher för att få en bra mix, exempelvis industri, fastighetsförvaltning och bostadsrättsförening
- I första skedet träffar vi representanter från referensgruppen genom individuella samtal. I den andra dialogen samlas hela referensgruppen för ett gemensamt möte
- Referensgruppen tas fram i mars månad, individuella möten hålls i maj och juni, och det avslutande mötet hålls i augusti