Självservice

Beställ trädgårdskärl, extra sopkärl, matavfallspåsar eller få tag i rätt blankett för bland annat ägarbyte och uppehåll.


Bostad * (obligatorisk)
Bostad


Fraktion * (obligatorisk)
Fraktion



Storlek på kärl * (obligatorisk)
Storlek på kärl









För villa- och fritidsabonnemang

För att beställa nya matavfallspåsar klämmer du fast en påse under locket på sopkärlet inför soptömning. Chauffören lämnar då nya påsar vid tömning. Du kan även beställa matavfallspåsar genom att fylla i nedan formulär. Påsarna delas ut i samband med din sophämtning.

Bor du i lägenhet är det fastighetsförvaltaren som ansvarar för att dela ut matavfallspåsar.






Blanketter

Borgen

Ansök om borgensförbindelse för hyresgäst som fakturamottagare genom att fylla i blanketten och returnerar till oss via e-post eller post.

Blankett borgensförbindelse Pdf, 102.3 kB, öppnas i nytt fönster.

Abonnemang sophämtning

Ansök om ett nytt abonnemang genom att fylla i blanketten och returnerar till oss via e-post eller post.

Blankett nytt abonnemang Pdf, 99.3 kB, öppnas i nytt fönster.

Ansök om ett gemensamt abonnemang genom att fylla i blanketten och returnerar till oss via e-post eller post.

Blankett gemensamt abonnemang Pdf, 113.1 kB, öppnas i nytt fönster.

Ansök om dispens från att köra fram till kärl genom att fylla i blanketten och returnerar till oss via e-post eller post.

Blankett dispens framkörning av kärl Pdf, 26.4 kB, öppnas i nytt fönster.

Besök på återvinningscentralen

För att ansöka om passerkort fyller du i nedan blankett och returnerar till oss via e-post eller post. För dödsbo eller anhörighjälp ska fullmakt fyllas i och tas med till återvinningscentralen.

Blanketter för passerkort Pdf, 129.2 kB, öppnas i nytt fönster.

För dödsbo eller anhörighjälp ska fullmakt fyllas i och tas med till återvinningscentralen.

Fullmakt till våra återvinningscentraler Pdf, 242.5 kB, öppnas i nytt fönster.

Ägarbyte

När du har sålt din fastighet hjälper vi dig med att flytta över fjärrvärmeabonnemanget till den nya ägaren.

Fyll i formuläret nedan så skickar vi ut en ägarbytesblankett till angiven adress. Blanketten ska fyllas i och skrivas under av både säljaren och köparen. Returnera den därefter till oss så tar vi hand om resten








Jag vill få blanketten skickad via * (obligatorisk)
Jag vill få blanketten skickad via



När du har sålt din fastighet är det dags att kontakta kundservice. Vi hjälper dig med att flytta över renhållningsabonnemanget till den nya ägaren och ser till att sluträkningen skickas till rätt adress.

Fyll i nedan formulär så skickar vi ut en ägarbytesblankett till angiven adress. Blanketten ska fyllas i och skrivas under av både säljaren och köparen. Returnera den därefter till oss så tar vi hand om resten.







Jag vill få blanketten skickad via * (obligatorisk)
Jag vill få blanketten skickad via



Uppehåll i sophämtning och fjärrvärme

Du som kund har möjlighet att ansöka om uppehåll i fjärrvärmetaxan. För att uppehåll ska beviljas ska perioden vara längre än fyra månader och anledningen vara av sådant slag att det inte är ofta förekommande. Ansökan ska göras minst två månader i förväg. Kostnad för ansökan är 800 kr. Kontakta kundservice för att ansöka om uppehåll.

Om fastigheten inte används kan du ansöka om uppehåll i hämtning av avfall. Ansökan lämnas till Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. på Hässleholm kommun. För att du ska kunna få uppehåll krävs att fastigheten inte kommer att nyttjas under en sammanhängande tid om minst sex månader (permanentbostad) respektive tolv månader (fritidshus).

Om du beviljas uppehåll debiteras du enbart den årliga grundavgiften som täcker kostnader för återvinningscentralerna, miljö- och utvecklingsarbete, del av administration, information m.m.

Senast uppdaterad: