Kvinna som lutar sig mot element

För dig som kund

Tack för att du väljer lokal och klimatsmart fjärrvärme från oss på Hässleholm Miljö! Här har vi samlat olika tjänster och viktig information för dig som kund. Har du några frågor eller funderingar är du alltid välkommen att kontakta oss!

Kontakta oss keyboard_arrow_right

SMS-tjänst

Anslut dig till vår kostnadsfria SMS-tjänst och håll dig uppdaterad om eventuella driftstörningar i leveransen av fjärrvärme.

Anmäl dig till SMS-tjänsten








SMS-tjänsten fungerar till mobiltelefoner i Sverige, Danmark och Tyskland. Tänk på att sms-utskick som görs i samband med oplanerade avbrott i fjärrvärmeleveransen kan komma när som på dygnet.

Mätarbyte

Vart tionde år byter vi energimätarna på fjärrvärmecentralen för att säkerställa att förbrukningen läses av korrekt. Du blir kontaktad i god tid när det är dags för byte.

Oberoende rådgivning

För oberoende rådgivning i energifrågor kan du vända dig till Energi- och klimatrådgivarna Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. i Skåne eller till kommunens energirådgivning Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Mina Sidor

Håll koll på hur mycket energi som går åt. På Mina Sidor kan du följa din energiförbrukning och jämföra med tidigare år. Du hittar också fakturor och kan utföra olika e-tjänster.

Mina sidor keyboard_arrow_right

Uppehåll

Du har möjlighet att ansöka om uppehåll i fjärrvärmetaxan. För att uppehåll ska beviljas ska perioden vara längre än fyra månader och anledningen vara av sådant slag att det inte är ofta förekommande. Ansökan ska göras minst två månader i förväg. Kostnad för ansökan är 800 kr. Kontakta kundservice för att ansöka om uppehåll.

Kontakta kundservice keyboard_arrow_right

Vi hjälper dig med din självrisk

Även om fjärrvärme är både driftsäkert och tryggt vill vi att du ska känna dig extra trygg med ditt värmesystem. Därför har vi tecknat en självriskelimineringsförsäkring som gäller alla våra privatkunder. Det innebär att om du skulle få en skada på ditt värmesystem, och skadan omfattas av din hemförsäkring, betalar vi din självrisk.

Kontakta oss när du reglerat skadan med ditt försäkringsbolag så hjälper vi dig med resten.

Kontakta oss keyboard_arrow_right

Omfattning självrisk

Försäkringen omfattar självriskeliminering upp till 5 000 kr och rör skador som uppstår i fjärrvärmecentralen och/eller värmesystemet (värmecentral och värmeelement inklusive rördragningar).

Skadefall som inte omfattas av försäkringen är exempelvis skador som inte ersätts av Hem- och Villaförsäkring samt skador som beror på annat än fel i fjärrvärmenätet, t ex brand, översvämning, blixtnedslag, storm och frysskador.

Nättekniker arbetar vid en brunn i marken

Senast uppdaterad: